Методичні рекомендації щодо викладання правознавства

Методичні рекомендації щодо викладання правознавства у 2015/2016 навчальному році

            У 2015-2016 навчальному році триває перехід на основні Державні стандарти повної загальної середньої освіти. Навчальний процес здійснюється за навчальними програмами Міністерства освіти і науки України для 9, 10 та 11 класів для 11-річної школи.
            Матеріал для 10 та 11 класів у підручниках подано у двох варіантах: стандарту та академічного ( 35 годин на рік) і профільного рівнів (70 годин на рік). У профільних класах передбачено поглиблене вивчення тем порівняно з рівнем програми за стандартом.
            Робочі навчальні плани на 2015/2016 навчальний рік складаються: для 9 класів за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів, які затверджені наказом МОН України від 23. 02. 2004 №132, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 05.02.2009 №66;
            для 10-11 класів – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеню, затвердженими наказом МОН України від 27.08.2010 №834 зі змінами, внесеними наказом МОН України від 29.05.2014 №657;
            для ЗНЗ з поглибленим вивченням окремих предметів – за Типовими навчальними планами, затвердженими наказом МОН молодьспорт України від 23.05. 2012 №616.
            за потребою, спеціалізовані навчальні заклади (класи) з поглибленим вивченням окремих предметів, гімназії, ліцеї можуть перерозподіляти у 9-11 класах кількість годин між навчальними предметами у межах 15%. Але вилучення з навчального процесу предметів інваріантної складової не допускається. Години на їх вивчення можуть перерозподілятися у бік зменшення не більше ніж удвічі порівняно з показниками Типових навчальних планів.
            Варіативну складову Типових навчальних планів рекомендується використовувати на:
збільшення кількості годин на вивчення предметів інваріантної складової. Такий розподіл годин здійснюється вчителем самостійно. Розподіл годин фіксується у календарному плані, погоджується з керівником навчального закладу чи його заступником. Вчитель записує проведені уроки на сторінках класного журналу. Рекомендується, за потреби, запроваджувати факультативи, курси за вибором, що розширюють обрану навчальним закладом спеціалізацію; індивідуальні заняття та консультації.
           Факультативні, групові та індивідуальні заняття проводяться для окремих учнів чи груп учнів. Під час розподілу складових навчального плану слід враховувати, що гранично допустиме навантаження вираховується на одного учня, але без врахування уроків фізичної культури. 
            Індивідуальні навчальні плани розробляються у випадку, коли у зв’язку зі специфікою діяльності навчальний заклад не може використати жоден із варіантів затверджених Типових навчальних планів.
            Нормативно-правова база і навчально-методичне забезпечення викладання правознавства змін не зазнали. Програми рівня стандарту (академічного) для 9 класу, (автори Пометун О.І., Ремех Т.О., 35 годин) та 10 класу (автори Костюк І.І., Палійчук Н.Й., 70 годин).
            Стосовно профільного рівня, необхідно керуватися програмою для 10-11 класів, 105+105 годин. Всі програми розміщені на сайті МОН України та Інституту інноваційних технологій та змісту освіти МОН України.
            Запропонована кількість годин на вивчення кожної теми є орієнтовною і може бути змінена й використана вчителями на власний розсуд.
            Сучасний вчитель правознавства повинен стежити за змінами у законодавстві сам і своєчасно доносити їх до своїх учнів, особливо на практичних заняттях, де він виступає у ролі юрисконсульта під час аналізу конкретних правових ситуацій.
            На уроках правознавства варто звертати більшу увагу не стільки на засвоєння учнями конкретних правових норм, скільки на розуміння сутності права.

            

Немає коментарів:

Дописати коментар